Језици и културе у контакту. Имаголошка слика Италије и Норвешке у романима Елене Феранте и Карла Увea Кнаусгора.
Креативна имаголошка
радионица одржана
22.05.2018. године, имала је за циљ сусрет са културама и језицима који се
проучавају у Карловачкој гимназији (италијански језик) или ће се од наредне
године изучавати у оквиру редовног школског програма (норвешки језик). Циљ је,
такође, био проширивање појма
компаративне књижевности дисциплином: имагологија, те имаголошка слика Другог у
српској култури кроз романе тренутно најчитанијих писаца у Србији и у
Европи, Карла Увеа Кнаусгора (Моја борба)
и Елене Феранте (Моја генијална
пријатељица) у преводима на српски језик.
Учествовали су: књижевни критичар, компаратиста
и песник из Новог Сада, Бранислав Живановић, професорке италијанског језика и
књижевности, Јасмина Ковачевић Божанић и
Љиљана Малетин Војводић и ученици Карловачке гимназије 3-4 одељења.
У контексту изучавања компаративне књижевности,
бавили смо се имаголошком сликом Норвешке и Италије у српској култури кроз вишетомне
романе Карла Увеа Кнаусгора и Елене Фернанте у преводима на српски језик, уз
напомену да су у питању романи који су, како у Србији, тако и у Европи, успели
да ”натерају” младу популацију, навиклу на феномен блога и твита, да се врати
класичној романескној форми.
Радионица је трајала 90 минута и на креативан
начин је повезала наставу италијанског језика и књижевности. Ученици су такође били
активни актери радионице, учествовали су у дискусији и презентовали своју
читалачку рецепцију путем презентације (Мина Докић), пауер-поинт презентације
(Марија Марчета) и јавног читања на италијанском језику (Вук Француз, Тијана
Козић). Саставни део радионице, сем есејистички интонираних пасажа који су се
односили на проблематику појма бестселера, романа у наставцима и поетику
наведених писаца (Бранислав Живановић),
била је и анализа одабраних
прилога са ју-тјуба (видео-клип о Карлу Увеу Кнаусгору, цртани филм о делу
Елене Феранте), анализа језика оригинала (Е.Феранте) и поређење са преводом на
српски језик (Јасмина Божанић) док је сусрет координисала и модерирала Љиљана
Малетин Војводић.
Креативна имаголошка радионица представља део
пројекта Културе и језици у Карловачкој
гимназији чији је покровитељ Покрајински секретаријат за образовање.
Радионици су, сем наведених учесника и ученика
3-4 одељења, присуствовали и ученици 3-3, а придружили су им се и ученици 3-6
одељења, као и професорка реторике, Маја Рогач.
Нешто више о наведеним романима можете пронаћи
на следећим линковима:
Љиљана Малетин Војводић
Коментари
Постави коментар