Језици и културе у контакту. Имаголошка слика Италије и Норвешке у романима Елене Феранте и Карла Увea Кнаусгора.

Креативна имаголошка радионица одржана 22.05.2018. године, имала је за циљ сусрет са културама и језицима који се проучавају у Карловачкој гимназији (италијански језик) или ће се од наредне године изучавати у оквиру редовног школског програма (норвешки језик). Циљ је, такође, био проширивање појма компаративне књижевности дисциплином: имагологија, те имаголошка слика Другог у српској култури кроз романе тренутно најчитанијих писаца у Србији и у Европи, Карла Увеа Кнаусгора (Моја борба) и Елене Феранте (Моја генијална пријатељица) у преводима на српски језик.

Учествовали су: књижевни критичар, компаратиста и песник из Новог Сада, Бранислав Живановић, професорке италијанског језика и књижевности, Јасмина  Ковачевић Божанић и Љиљана Малетин Војводић и ученици Карловачке гимназије 3-4 одељења.

У контексту изучавања компаративне књижевности, бавили смо се имаголошком сликом Норвешке и Италије у српској култури кроз вишетомне романе Карла Увеа Кнаусгора и Елене Фернанте у преводима на српски језик, уз напомену да су у питању романи који су, како у Србији, тако и у Европи, успели да ”натерају” младу популацију, навиклу на феномен блога и твита, да се врати класичној романескној форми.

Радионица је трајала 90 минута и на креативан начин је повезала наставу италијанског језика и књижевности. Ученици су такође били активни актери радионице, учествовали су у дискусији и презентовали своју читалачку рецепцију путем презентације (Мина Докић), пауер-поинт презентације (Марија Марчета) и јавног читања на италијанском језику (Вук Француз, Тијана Козић). Саставни део радионице, сем есејистички интонираних пасажа који су се односили на проблематику појма бестселера, романа у наставцима и поетику наведених писаца (Бранислав Живановић), била је и анализа одабраних прилога са ју-тјуба (видео-клип о Карлу Увеу Кнаусгору, цртани филм о делу Елене Феранте), анализа језика оригинала (Е.Феранте) и поређење са преводом на српски језик (Јасмина Божанић) док је сусрет координисала и модерирала Љиљана Малетин Војводић.

Креативна имаголошка радионица представља део пројекта Културе и језици у Карловачкој гимназији чији је покровитељ Покрајински секретаријат за образовање.

Радионици су, сем наведених учесника и ученика 3-4 одељења, присуствовали и ученици 3-3, а придружили су им се и ученици 3-6 одељења, као и професорка реторике, Маја Рогач.

Нешто више о наведеним романима можете пронаћи на следећим линковима:

 Љиљана Малетин Војводић
                                                                                                                  





Коментари